Upcycling

Find det aflagte tøj frem, få ryddet op i tøjskabet – nu skal der upcycles

Mange køber tøj, som de kun har på få gange, og derefter ligger det bare inde bag i tøjskabet – det vil vi se, om vi kan gøre noget ved!

Der behøver ikke at være en skrædder gemt i dig, bare du har lysten til at kreere noget brugbart af et stykke tøj, som egentlig er blevet kasseret.

Du kommer til tegne dit eget design, klippe og sprætte brugt tøj op, sy i hånden og sy på symaskine. Tøjet skal ikke bare syes sammen, der skal først tages nøjagtige mål, klippes præcist, ries i hånden, og endeligt skal det syes sammen på symaskinen. Vi udveksler ideer om, hvilke muligheder der er, når man sidder med fx et par jeans. Kunne de laves til en taske, en kort jakke eller noget helt andet? Kunne en aflagt sweater eller bluse laves til en crop-top, tørklæde, lille toilettaske eller noget helt andet.

Du må meget gerne selv medbringe tøj, du vil upcycle.