Værelserne

2, 3, eller 4-mandsværelser

På Rejsby Europæiske Efterskole kan du bo på 2, 3, eller 4-mandsværelse. Alle værelserne er nyrenoverede og har eget badeværelse. Drenge og piger bor ikke på værelse sammen, men vi blander det sådan, at drenge og piger som regel bor naboer til hinanden. Vi forsøger så vidt som muligt at blande eleverne på værelserne på tværs af årgange og klasser.

Når du ankommer på skoleårets første skoledag, vil du få besked om, hvor du skal bo, og hvem din roomie (roomies) er.

På Rejsby er der forskellige områder, man kan bo i:

Hytterne

På Rejsby Europæiske Efterskole er der fem hytter. Hver hytte har seperat indgang fra begge sider og består dermed – i princippet – af to forskellige hytter. I hver side af hytterne bor eleverne sammen fire personer. De fire personer deler badeværelse og indgang, men sover i hver sin ende af hytten i køjesenge sammen to-og-to med mulighed for at lukke døren ud til indgangspartiet og ind til de to andre.

Vestfløjen

På Vestfløjen bor eleverne på 2, 3 og 4-mandsværelser. Her finder man en håndfuld af efterskolens eneste tilbageværende værelser, som ikke har bad inde på værelserne. Til gengæld er værelserne meget store og eftertragtede. Vestfløjen rummer derudover efterskolens nyeste tilbygning med elevværelser og tilhørende svalegang – alle med eget badeværelse.

Ny fløj

På Ny Fløj bor eleverne sammen to-og-to. Værelserne ligger tæt ved efterskolens boldbane og bålplads. Værelserne er med eget badeværelse.

Nord- og Sydfløjen

På Nord- og Sydfløjen bor eleverne sammen to-og-to. Værelserne på Sydfløjen ligger ud til et stort og hyggeligt fællesareal med hængekøjer, bordtennis og hyggekroge, mens værelserne på Nordfløjen ligger vendt ud mod et grønt areal med udsigt til bådpladsen. Alle værelserne har eget badeværelse.