Weekenderne

Weekend på Rejsby Europæiske Efterskole

Når klokken slår 15.00 om fredagen, er det weekend på Rejsby Europæiske Efterskole. Rigtig mange elever bliver hver weekend på efterskolen for at dyrke fællesskabet endnu mere, end hvad der er muligt i hverdagen.

Hver weekend er der weekendvagter tilknyttet, som tilrettelægger et program for weekenden. Nogle weekender har et gennemgående tema, mens andre har sjove, små aktiviteter. I weekenderne kan sengetider og måltider variere og rykkes til senere i fællesskab med weekendvagten.

Efterskolen holder aldrig lukket. Det betyder, at der i alle weekender er mulighed for at blive på efterskolen.

Bliveweekender

Enkelte weekender har vi obligatorisk bliveweekend. Det kan være i forbindelse med større arrangementer eller vores rejser. Ligeledes er der også flere forlængede eller forskudte weekender i løbet af skoleåret, hvor I får mulighed for at tage hjem på weekend i en ekstra dag.

Vi opfordrer på det kraftigste til, at man som elev prioriterer at blive på efterskolen i mange weekender, fordi samværet og fællesskabet med de andre i høj grad er det, der definerer dit efterskoleår.

Af praktiske hensyn skal man tilmelde og framelde sig weekenderne på et bestemt tidspunkt hver uge. Det vil som udgangspunkt ikke være muligt at ændre sin beslutning senere på ugen.

Hvis man tager hjem i weekenden

I de almindelige weekender slutter undervisningen om fredagen kl. 15.00, og du skal være tilbage på skolen senest kl. 21.00 søndag aften til fælles aftenkaffe.