Undervisning

REE er en samfundsfaglig efterskole, hvor du lærer om verden, politik, sprog, kulturmøde og journalistik. Både gennem undervisningen på efterskolen, men især også når vi rejser ud i Europa fire gange i løbet af skoleåret.

En verden af læring

På Rejsby Europæiske Efterskole tilbyder vi 8. 9., 10. og international klasse. Du kan vælge mellem flere end 30 valgfag og seks ambitiøse profilfag: international politik, elite engelsk, journalistik, science og spansk.

Vi er en gymnasieforberedende efterskole, der forbereder dig både fagligt, personligt og socialt til din videre færd.

Vi er ambitiøse på vores elevers vegne, og vi stiller krav til deltagelse, engagement og overholdelse af aftaler og tidsfrister. Kommer du med energi og motivationen til at lære og opleve, så sørger vi helt automatisk for at rykke dig på alle parametre.

Meget mere end bøger

Meget kan man lære hjemme fra skolebænken, men vi mener også, at det er vigtigt at komme ud og opleve tingene helt tæt på. Derfor bliver dit skoleår hos os meget mere end bare bøger.

Ud i Europa
Fire gange årligt flytter vi undervisningen ud i Europa og får en masse ny viden, læring og oplevelser med hjem i bagagen, som vi kan arbejde videre med. Du vil også opleve, at undervisningen på Rejsby Europæiske Efterskole er meget virkelighedsnær og ofte relaterer sig til emner og debatter, der sker ude i verden her og nu.

Ikke begravet i bøger
Vores fokus på høj faglighed betyder ikke, at vi sidder med næsen begravet i bøgerne dagen lang. Tværtimod. På efterskolen er der masser af gode faciliteter til alt det, der også giver energi til hjernen: Idræt, kreative fag, musik, boldspil og skøre indfald i hverdagen.

Derudover kan vores elever i fritiden tage til Ribe eller Skærbæk. De kan fiske, cykle, gå ture og meget mere.

Samfundsfag pryder skemaet

Samfundsfag fylder en stor del på skoleskemaet på Rejsby Europæiske Efterskole. Vi ser nyheder hver morgen, og undervisningen tager i høj grad afsæt i aktuelle samfundsfaglige emner. Vi afholder bl.a. hvert år EU-projektuge, og du har mulighed for at deltage i Ungdommens EU-topmøde på Christiansborg.

Derudover har vi jævnligt besøg af en række politikere og andre personligheder, der hver især sætter deres præg på samfundsdebatten. Du møder dem ansigt til ansigt og får lejlighed til at debattere med dem.

Lyse undervisningslokaler

Vores lyse og moderne klasseværelser er alle opdateret med smartboards og nyt interiør for at skabe de bedst mulige rammer for vores elever og undervisere.

Til forskel fra folkeskolen vil du på en efterskole opleve at have et meget tættere og mere personligt forhold til dine undervisere. Du vil både møde dem i undervisningen, lektietimen og også i fritiden. Det er en af de ting, der gør et efterskoleår helt unikt.