International 10. klasse

Praktisk om undervisningen i International 10. klasse

I vores internationale 10. klasse foregår undervisningen primært på engelsk undtagen i fremmedsprogs- og danskundervisningen.

Du vil modtage undervisning i IGCSE-fagene ” English – Second Language (count-in oral) (0511)”, ”Global Perspectives (0457)”, ”Mathematics – International (0607)” og “Science – Combined (0653)”, derudover kan du vælge tysk og/eller fransk som 2. fremmedsprog.

I danskundervisningen er der mulighed for at vælge enten ”Dansk” eller ”Dansk som andetsprog”.

Derudover skal du vælge profil- og valgfag blandt de mere end 30 valgfag og fem profilfag, vi tilbyder.

Se videoen, og hør hvordan det er
at gå i international 10. klasse på Rejsby

Eksamener i international 10. klasse

IGCSE-fagene afsluttes med eksamener udarbejdet af Cambridge Assessment International Education (Cambridge University).

Tysk og fransk afsluttes med eksamener udarbejdet af hhv. Goethe-Instituttet og Institut Français.

Desuden tilbydes folkeskolens 10. klasseprøver (FP10) i både dansk, engelsk og matematik.