Teatersport

Har du en skuespiller gemt i maven?

Dette er teater UDEN manuskript, uden gentagelser og uden en instruktør.

Her er det improvisation, som er i fokus, og det handler om at gøre det, man føler for. Nogle gange går det godt, mens man andre gange er glad for, at man efterfølgende får noget tænketid. Det handler om at bruge sin fantasi til at lege med ord og kropssprog og bruge kombinationen til at skabe nogle sjove eller tankevækkende episoder. Mens du gør det, vil du lære at stå på en scene og sige dine egne og andres meninger.

Denne kundskab vil du få glæde af på mange andre tidspunkter i livet, når du eksempelvis skal holde en tale til familiefesten, eller hvis du skal ud og debattere politik. Timerne vil hver gang begynde med at få krop og hoved i gang ved at være kreative.

Der er øvelser i at samarbejde, hvor man tager imod andres idéer og arbejder videre med dem. Derudover vil vi beskæftige os med teatersportens mange forskellige discipliner, hvor du måske kender nogle af dem fra tv-programmet ”Rundt på gulvet” på TV2.