Spansk for begyndere

Hola! Muy Bien!

I valgfaget Spansk får du en hurtig indføring i det spanske sprog, som du kan bruge næste gang, du tager til et spansktalende land. Også en lille forsmag på et spansk, som giver dig lyst til at dykke længere ned i sproget og senere blive rigtigt god.

Vi arbejder efter grundbøgerne ”Por supuesto” og ”Buena Idea”, som ved hjælp af tekster og øvelser, langsomt men sikkert, er med til at opbygge dit ordforråd og din grammatiske forståelse.

Spansk er ikke så svært – det vil du finde ud af. Vi hører populære spanske sange, læser nyere spanske digte og ser spanske film. Det hele for at få et kendskab til det meget flotte sprog. Du får endvidere muligheden for at stifte bekendtskab med spansk historie, geografi og kultur.

Du vil have mulighed for at tage folkeskolens afgangsprøve i spansk.