Elite Deutsch

Wenn schon - denn schon,- und dann natürlich optimal!

Hvis du ikke kan få nok af tysk, er interesseret i tysk kultur og historie og samtidig ønsker at blive endnu bedre til tysk, så er Elite Tysk faget for dig. Faget undervises på et højt sprogligt niveau, hvor vi forsøger kun at snakke tysk i undervisningen. Du forventes dog på ingen måde at være perfekt til tysk, men det forventes, at du gør dit bedste og ikke giver op.

I løbet af faget arbejder vi med mange forskellige emner, blandt andet undersøger vi, hvad tyske unge interesserer sig for. Vi vil også komme til at se film, hvilket vil foregå på tysk og højst med tyske undertekster. Derudover vil vi følge med i, hvad der foregår i det tyske samfund og i de tyske nyheder. Samtidig beskæftiger vi os også med kulturelle og sproglige forskelle mellem Danmark og Tyskland – så du er klædt på til at vide, hvad der er vigtigt, når du besøger Tyskland og hvilke traditioner, der findes i de enkelte Bundeslande. Det giver dig mange gode muligheder at være god til tysk – det giver dig indblik og endnu bedre kommunikationsmuligheder med en af Danmarks største handelspartnere – og måske det endda kan hjælpe dig med at få drømmejobbet. Hvis du vælger Elite Tysk, vil du i hvert fald finde ud af, at tysk kan være enormt sjovt.