Antikkens verden

"Den gamle verden"

I Antikkens verden arbejder vi med det gamle Grækenland og Romerriget samt enkelte andre folkeslag omkring middelhavet i årene 1200 fvt. til 400 evt.

Der vil være fokus på menneskets verdensbillede, herunder myter, legender, store historiske begivenheder og de første ideer og tanker, der satte gang i filosofien. Desuden vil der bliver arbejdet med den politiske organisation af det athenske demokrati og den romerske republik.

Så hvis du har hørt om Platon og gerne vil vide mere, har set filmen 300, og tænker: ”Hm, kan det nu også passe?” eller undrer dig over, hvad der blev af Romerriget, så er Antikkens verden måske noget for dig.