Elite engelsk

Bliv endnu bedre til engelsk

Elite Engelsk er et tilbud til dig, der gerne vil med på en rejse igennem den engelsktalende verden. Faget er perfekt til dig, der gerne vil forbedre dit engelsk og samtidig få indsigt i og forståelse for de engelsktalende samfund. I faget møder du undervisere og elever med engelsk som modersmål, hvilket giver dig et unikt indblik i den engelsksprogede verden. Faget er opbygget af forskellige moduler, der hver især vil fokusere på et element indenfor det engelske sprog, hvilket vil hjælpe dig med at udvikle dine kommunikationsevner og give dig muligheden for at mestre det engelske sprog.

Elite Engelsk er et prøvefrit fag og er altså for dig, der gerne vil arbejde med engelsk på nye måder og dykke endnu længere ned i det engelske sprog.

Den engelsktalende verden venter på dig!

I faget vil du arbejde med følgende emner:

Lingvistik

Lingvistik er sprogvidenskab. Vi vil i denne del af faget dykke ned i forskellige aspekter indenfor videnskaben om sprog med fokus på engelsk. Vi vil lære sprogets alfabet, se korte film, løse skriftlige og mundtlige opgaver i små grupper, læse artikler om sociolingvistik, og i slutningen af faget vil du blive stillet til opgave at kreere et mini-sprog sammen med din gruppe og præsentere sproget for resten af klassen.

Litteratur

I litteraturdelen af Elite Engelsk vil du stifte bekendtskab med både nyere og ældre litteratur fra primært England og USA. Du vil få tid til at fordybe dig selv i sproget og lære at sætte pris på og nyde de forskellige måder, litteratur kan skrives på. Du vil komme til at læse forskellige genrer og samtidig få mulighed for at kaste dig ud i kunsten at skrive. Du vil blive introduceret til forskellige forfattere, deres liv, baggrund og til deres både kendte og mindre kendte arbejde. Som opgave vil du selv skulle vælge et stykke litteratur, som du skal præsentere for resten af klassen.

Kultur

Det kulturelle aspekt af Elite Engelsk giver dig mulighed for at øve og bruge dine engelskfærdigheder til at kommunikere i forskellige situationer og blive klogere på hvilket sprogbrug, der passer i forskellige situationer. Timerne vil også hjælpe dig til at få mere selvtillid og blive mere tryg ved at bruge dit engelsk i komplekse og udfordrende situationer, diskutere kontroversielle emner og nuværende problemstillinger i den engelsktalende verden. Undervisningen vil foregå gennem gruppediskussioner/debatter, mundtlige præsentationer og skriftlige opgaver.