Rejsby opgraderer fra tre til fire rejser fra næste skoleår

Kommunikationsansvarlig 27/08/2020

Kommende Rejsby-elever kan nu se frem til endnu en årlig rejse

Af Katrine Dam

Fra næste skoleår 2021/2022 bliver endnu en obligatorisk rejse en del af Rejsby-elevernes efterskoleoplevelse: Efterskolen opgraderer altså fra tre til fire årlige rejser.

– Lige siden skolens start er vi kommet tættere og tættere på Europa – både i skolens dagligdag og i forbindelse med vores rejseaktiviteter. I forlængelse af vores skarpere profilfag er det derfor oplagt at bruge Berlin som endnu et rejsemål, da byen kan tilbyde indholdsrige aktiviteter til alle fagene, siger Karsten Friis, forstander på Rejsby Europæiske Efterskole.

Den nye rejse bliver en fem-dages fællesrejse til Berlin, som vil ligge i november måned. På rejsen vil eleverne deltage i aktiviteter, som hænger sammen med deres profilfag.

Rejserne på Rejsby fremadrettet
Med den nye tilføjelse vil rejserne på Rejsby Europæiske Efterskole fra næste skoleår fordele sig således:

Første rejse: EU-rejsen
Fællesrejse. Bruxelles, Luxembourg, Strasbourg

Anden rejse: Profilfagstur til Berlin
Fællesrejse. Eleverne deltager i aktiviteter, som hænger sammen med deres profilfag.

Tredje rejse: Aktivitetstur
Fællesrejse. Skitur.

Fjerde rejse: Udvekslingsrejse til en venskabsskole i Europa
Her rejser man klassevis til syv forskellige destinationer. Fx Sicilien, Carpi, Albacete, Istanbul, Ankara, München.

Ingen betydning for prisen
– Vi glæder os helt vildt til at indarbejde turen i næste års undervisning. Et år på Rejsby Europæiske Efterskole bliver nu i endnu højere grad et år rundt i Europa, samtidig med at dagligdagens undervisning og fritid fortsat vil være et møde med mange sprog og kulturer, siger Karsten Friis.

Den ekstra rejse får ikke betydning for prisen for et skoleår på Rejsby Europæiske Efterskole. Al rejseaktivitet er fortsat inkluderet i prisen.