Nyt formandskab på Rejsby Europæiske Efterskole

Kommunikationsansvarlig 08/09/2020

Efter 16 år som formand for bestyrelsen på Rejsby Europæiske Efterskole har Hans Henrik Philipp valgt at gå af. Tidligere næstformand Jens Germann er ny formand og bestyrelsesmedlem Mie Møller er ny næstformand.

– Jeg glæder mig meget til at påtage mig opgaven som ny formand efter Hans Henrik, som har gjort en stor indsats. Efter en del år som næstformand føler jeg mig både moden til at overtage, og jeg har en stor lyst til at bidrage til det fortsatte gode bestyrelsesarbejde fra min nye post, siger Jens Germann.

Jens Germann er ny formand for bestyrelsen på Rejsby Europæiske Efterskole

To nye bestyrelsesmedlemmer

I forbindelse med formandsskiftet og den årlige generalforsamling valgte også bestyrelsesmedlem Karin Clausen at træde ud af bestyrelsen. I samme omgang blev to nye ansigter valgt ind i bestyrelsen for Rejsby Europæiske Efterskole: Anne-Lise Thysen, leder af Digeskolen i Højer og Claus Beck Schmidt, miljøtekniker.

– Jeg ser frem til at samarbejde med den nye bestyrelse. Det er en vigtig opgave, vi har. Vi skal først og fremmest blive ved med at være på dupperne, så vi fortsat tilbyder det rigtige til de unge, siger Jens Germann.

Nyt bestyrelsesmedlem Anne-Lise Thysen

Nyt bestyrelsesmedlem Claus Beck Schmidt

”Der sker en konstant bevægelse hos de unge”

Jens Germann har siddet i bestyrelsen for Rejsby Europæiske Efterskole siden 2006. Han bor til daglig i Frifelt tæt ved Rejsby og arbejder som selvstændig entreprenør.

– Som bestyrelse er vores fornemmeste opgave at arbejde for at blive ved med at styrke vores profil. Der sker en konstant bevægelse hos de unge, og det kræver, at vi altid er opdateret på, hvad der rører sig blandt dem, siger Jens Germann.