EU-projektuge løber af stablen på Rejsby i denne uge

Kommunikationsansvarlig 24/01/2022

I denne uge afholdes EU-projektuge på Rejsby Europæiske Efterskole.

Formålet med ugen er at oplyse om EU-organet og komme endnu tættere på hele maskineriet, end vi er til hverdag. Det sker gennem en obligatorisk projektopgave, som alle elever skal lave om et selvvagt EU-emne. Derudover er ugen spækket med flere daglige oplæg fra fremtrædende personligheder med stort kendskab til EU. Hvert år har vores dygtige samfundsfagslærere lagt sig i selen for at lave aftaler med nogle meget spændende og dygtige politikere, journalister mm., og det er bestemt ingen undtagelse i år.

Program for oplægsholdere i EU-projektuge 2022:

Mandag

• Asger Christensen (V), Europaparlamentsmedlem
  • Jesper Theilgaard, Meteorolog – Om klimaændringer
  • Karina Rohr (Folkebevægelsen mod EU) og Thor Larholm (Volt Europa) – Repræsenterer meget forskellige holdninger til EU og medlemskab.

Tirsdag

• Kira Maria Peter-Hansen (SF) – Europaparlamentsmedlem
  • Jens-Kristian Lütken – Københavns Borgerrepræsentation, gruppeformand for Venstre og ekspert i Ukraine-krisen

• Christel Schaldemose (S), Europaparlamentsmedlem