Lørdag den 24/9 inviterer vi til EU-event

Kommunikationsansvarlig 09/09/2022

Rejsby Europæiske Efterskole markerer 50-året for Danmarks EU-medlemskab med gratis EU-event i skolens hal den. 24. september kl. 14-16.

Der er sket meget siden, Danmark blev optaget i EF for 50 år siden. Det sætter vi fokus på gennem oplæg og politiske samtaler.

Vi får besøg af Mimi Jakobsen, forhenværende minister og partileder, der fortæller om sit syn på EU og Danmarks rolle i unionen.

Tidligere elever stiller op til folketingsvalget

Der vil også være politiske samtaler med omdrejningspunkt om EU med to tidligere elever, der stiller op til folketingsvalget:

Birgitte Klippert fra Tønder er uddannet lærer og folketingskandidat for Det Konservative Folkeparti. Og Thomas Skriver Jensen fra Fyn arbejder som industritekniker og er folketingskandidat for Socialdemokratiet.

Poul Gerhard Kristiansen fra Viborg er medlem af Folkebevægelsen mod EU, og han deltager også i debatten.

Eleverne har netop været i bl.a. Europa-Parlamentet og EU-kommissionen på deres tur til Strasbourg og Bruxelle i faget international politik.