Jobopslag: Er du vores nye underviser?

Kommunikationsansvarlig 10/03/2023

Vi søger nye undervisere med højt humør, tålmodighed og vedholdenhed, der elsker at være sammen med unge og lære fra sig fagligt og menneskeligt.

Vi er en faglig efterskole med en europæisk profil. Vi vægter undervisning i samfundsfag, politik og sprog højt, og vi har fire udlandsrejser på et skoleår.

Der går 160 elever på efterskolen, og de er fordelt i syv klasser: én 8. klasse, to 9. klasser, tre almindelige 10. klasser og én international 10. klasse, hvor al undervisningen er på engelsk.

Vi har seks ambitiøse profilfag: international politik, elite engelsk, journalistik, psykologi, science og spansk og flere end 25 valgfag.

Det er en fordel, hvis du kan undervise i nogle af disse fag: dansk (hvor du kan føre en klasse til eksamen), tysk, samfundsfag, musik, idræt, matematik og boldspil. Hvis du kan synge og spille på et instrument og på den måde få gang i fællessangen på skolen er det et stort plus. Kan du undervise i håndbold, klatring, volleyball, fodbold, bevægelse eller badminton, så værdsætter vi også det.

I din ansøgning må du meget gerne skrive, hvordan dit drømmeskema ville se ud, hvis alle muligheder var åbne, da vi er fleksibel i skemasammensætning. Du har også mulighed for at oprette dit eget valgfag, hvis du har en speciel viden og engagement inden for et bestemt emne.

Vi er en international skole

Vi er en international skole med ansatte fra Tyskland, Bulgarien, USA og England. Det er derfor ikke et krav, at dit modersmål er dansk. Vores 30 ansatte er forskellige, men alle har dét til fælles, at de brænder for deres fag, og de følger med udviklingen. Vi forventer det samme fra dig. Du behøver ikke være uddannet lærer, måske du har gået på universitetet, eller du har anden relevant erfaring.

På et skoleår har vi fire udlandsrejser i Europa, og det er en fordel, hvis du kan lide at rejse, da du gerne skal deltage i to rejser på et skoleår.

Du skal brænde for efterskolelivet

Efterskolejobbet indebærer skiftende arbejdstider, weekendarbejde og en evne til at tale med unge, så de motiveres og trives på skolen. Der er også mulighed for at blive kontaktlærer for en gruppe elever på tværs af klasser, hvor du har ansvar for at eleverne trives, og du har den primære kontakt til deres forældre, hvis de skal informeres eller inddrages i diverse emner.

At gå på efterskole handler om fællesskab, så hvis du har gode ideer til fællesskabende aktiviteter, er det et stort plus. Det kan være alt fra udendørs aktiviteter, kreative projekter, klatring eller undervisning i dans og bevægelse.

Ingen kan undværes

Et underviserjob hos os indebærer et tæt samarbejde med alle ansatte, og det er altafgørende, der er gensidig respekt for hinandens arbejdsopgaver. Vi har en flad struktur, og vigtige beslutninger tages i fællesskab.

I din ansøgning må du meget gerne skrive, hvad der tiltaler dig ved at arbejde på en efterskole, og hvad du kan bidrage med.

Skolen ligger tæt på Ribe og Nationalpark Vadehavet

Efterskolen ligger tæt på Nationalpark Vadehavet, 15 minutter syd for Ribe, og Rejsby togstation ligger kun tre minutters gang fra efterskolen. Du er meget velkommen til at besøge os. Lav en aftale med skolens kontor på: 74 75 36 22 eller: kontor@rejsby-efterskole.dk, så viser vi dig rundt på efterskolen.

Vi ansætter fra den 1. august 2023. Den ene stilling er et barselsvikariat på 80 procent, som forventes at vare skoleåret 23/24. Derudover søger vi en-to fuldtidsansatte. I din ansøgning må du meget gerne skrive, hvilken stilling du søger, eller om du er interesseret i begge. Det er ikke usædvanligt, at et vikariat fører til en fastansættelse, hvis vi er glade for samarbejdet.

Ansøgningsfristen er mandag den 24. april 2023, og vi afholder samtaler i den første uge i maj 2023.

Ansættelsen sker efter overenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation.

Send din ansøgning og CV til: job@rejsby.eu

Vi ser frem til at høre fra dig.