Efterskolen skal fortsat holde lukket

Kommunikationsansvarlig 06/04/2020

Rejsby kommer sammen med resten af landets efterskoler ikke til at åbne op efter påske.
På aftenens pressemøde meddelte statsminister Mette Frederiksen (S), at efterskolerne fortsat skal holde lukket – nu udskudt til 10. maj. Derudover vil der i år ikke være afsluttende eksaminer i folkeskolen.
“Det er helt ubærligt for de 30.000 efterskoleelever, der nu mister endnu en måned af det bedste år i deres liv,” siger Efterskolernes formand i en artikel på Efterskoleforeningens hjemmeside.

Konkret på Rejsby

På Rejsby betyder den fortsatte lukning konkret, at vores elever ikke vender “hjem” efter påske, som vi havde haft et lille håb om. Ydermere betyder det, at hjemmeundervisningen fortsætter efter “ferien”.
Vi er meget opmærksomme på at levere en så faglig og interessant undervisning som mulig under de rammer, vi har i denne usædvanlige situation. Vores undervisere og ledelse er i tæt dialog hver dag for at gøre situationen bedst mulig for alle parter. Vores elever lægger desuden et fantastisk stykke arbejde for dagen, og de formår at holde gejsten oppe og den helt særlige efterskoleånd intakt. Det er dejligt at se.
Ved spørgsmål, undren eller bekymringer: Tøv endelig ikke med at kontakte os. Gælder både i forhold til nuværende og kommende elever.
Vi på Rejsby havde glædet os utrolig meget til et gensyn med vores elever. Det lader vente på sig. Men vi står sammen – hver for sig.