Den 9. august begynder elevhold 23/24

Kommunikationsansvarlig 07/08/2023

Onsdag den 9. august ankommer 156 elever kl. 14:30 til efterskolen, der kommer til at være deres andet hjem det næste skoleår.

Alle efterskolens ansatte glæder sig til tage imod de nye elever og deres forældre. De sidste uger har vi haft travlt med at gøre skolens faciliteter og værelser klar til de nye beboere og forberede alt fra introaktiviteter, de kommende fire rejser og undervisningen.

Flere elever kommer langvejs fra

Det kommende elevhold kommer fra hele landet, og der er også flere, som kommer langvejs fra. Heriblandt Brasilien, Holland, Grønland, Tyskland, USA, England og Spanien. Disse elever har forskellig tilknytning til Danmark. Nogle er gode til at tale dansk, og andre skal gå i vores internationale 10. klasse, hvor al undervisningen er på engelsk.

Det kommende elevhold består af én 8. klasse, to 9. klasser og fire 10. klasser.

Er du i tvivl om, hvad du skal pakke?

Det kan være svært at vide, hvad du får brug for i løbet af din efterskoletid. Derfor har vi lavet en pakkeliste, som kan gøre det nemmere at pakke.

Alle elever, der begynder på efterskolen, får også en velkomstpakke, der består af: en rejsetaske, rygsæk, hoddie samt en t-shirt med navn samt en drikkedunk og nøglesnor. Alt er fremstillet i bæredygtige materialer.

Hvis der er noget, som du er i tvivl om, kan du altid kontakte efterskolen.