Brian Bastiansen opsiger sin stilling som forstander

Kommunikationsansvarlig 30/04/2019

Efter 13 år i forstanderstolen på Rejsby Europæiske Efterskole har Brian Bastiansen valgt at sige sin stilling op for at søge nye udfordringer på Fyn. Han skal være ny skoledirektør på Hjemly Fri- og Idrætsefterskole.
Skolens bestyrelse blev informeret om Brian Bastiansens opsigelse mandag aften.
“Det er ærgerligt, at skolen mister en dygtig forstander som Brian. Han har ydet en stor indsats i mange år. Men i sådanne situationer skal vi huske, at ingen er uundværlige. Nu arbejder vi målrettet på at finde den rette afløser”, siger bestyrelsesformand Hans Henrik Philipp.

Nuværende og kommende elevhold berøres ikke

Brian Bastiansen tiltræder sin nye stilling som skoledirektør pr. 1. august 2019. Hans opsigelse berører dermed ikke skolens nuværende elevhold. Planlægningen af det kommende skoleår fortsætter ligeledes uforandret. Karsten Friis, som i dag er viceforstander på Rejsby Europæiske Efterskole, har haft et tæt samarbejde med Brian Bastiansen de seneste 13 år, og han vil efter Brian Bastiansen fratrædelse fungere som konstitueret forstander, indtil den rette kandidat er fundet.
“Vi har i dag en velfungerende efterskole med en meget dygtig personalegruppe, så det vil blive en spændende, men også en nem udfordring at skulle være konstitueret i en periode. Skolen har altid været i udvikling, og det vil den fortsætte med at være, selvom vi må sige farvel til Brian. Gennem årene har vi fået opbygget et stærkt fundament, som vi vil arbejde videre med”, siger Karsten Friis.

Samarbejde med ekstern konsulent

Bestyrelsen er trukket i arbejdstøjet og vil alliere sig med en ekstern konsulent, som skal guide dem igennem den kommende ansættelsesproces og hjælpe dem med at finde den rette forstander.
“For os i bestyrelsen er det allervigtigste at finde den rette kandidat. Skolen er i gode hænder. Derfor bliver ansættelsen af en ny forstander ikke en hastesag”, siger Hans Henrik Philipp.
Rejsby Europæiske Efterskole er en skole i udvikling med en stærk samfundsfaglig profil, som hver dag arbejder målrettet på at udvikle og dygtiggøre sig. Til august kan Rejsby Europæiske Efterskole fejre 25 års jubilæum, og det vil blive markeret med en stor fest.
For yderligere oplysninger kan følgende kontaktes gennem skolen:

• Viceforstander, Karsten Friis
  • Formand for bestyrelsen, Hans Henrik Philipp