Ny forstander på Rejsby Europæiske Efterskole

Kommunikationsansvarlig 30/08/2019

En målrettet og grundig ansættelsesproces har resulteret i, at ansættelsesudvalget på Rejsby Europæiske Efterskole har valgt at ansætte Karsten Friis som ny forstander.
– Jeg kan med ro i maven sige, at vi har fundet den rette kandidat til jobbet, siger bestyrelsesformand Hans Henrik Philipp og fortsætter:
– Ansættelsesudvalget har gjort et kæmpe arbejde, og jeg vil gerne personligt takke alle, der har været med til, at vi i dag kan præsentere vores nye forstander.

Er i dag konstitueret forstander

Karsten Friis er i dag konstitueret forstander på Rejsby Europæiske Efterskole, og han var blandt de 22 ansøgere til stillingen som forstander. Forhenværende forstander på efterskolen, Brian B. Bastiansen, opsagde sin stilling i maj, og indtil da var Karsten Friis viceforstander på stedet.
Karsten Friis har været ansat på Rejsby Europæiske Efterskole i 18 år.
Når ansættelsesudvalget, bestående af skolens bestyrelse, ledelse, repræsentanter fra det praktiske personale og lærerstaben, tilbyder stillingen til Karsten Friis skyldes det, at de ud fra en samlet vurdering af kvalifikationer og erfaringer fandt denne kandidat mest egnet.
– Vi er ikke bevidst gået efter at ansætte en intern kandidat, men efter en grundig proces, kunne vi konkludere, at Karsten Friis var mest kvalificeret, siger Hans Henrik Philipp.

Søger nu viceforstander

Ansættelsen af Karsten Friis betyder også, at et ansættelsesudvalg nu skal i gang med en ny proces, som på sigt skal resultere i ansættelsen af en ny viceforstander.
Stillingen som viceforstander vil blive slået op eksternt.
– Vi søger en ekstern viceforstander, og derfor slår vi ikke stillingen op internt på efterskolen. Nu trækker vi i arbejdstøjet igen for at finde frem til den helt rette kandidat til jobbet, siger Hans Henrik Philipp.
Karsten Friis forventes at tiltræde sin stilling som forstander snarest muligt.

Karsten Friis, ny forstander på Rejsby Europæiske Efterskole

Hans Henrik Philipp
Bestyrelsesformand, Rejsby Europæiske Efterskole

For yderligere informationer:
Katrine Dam, kommunikationsansvarlig på Rejsby Europæiske Efterskole: 53 80 67 45
Hans Henrik Philipp, bestyrelsesformand, Rejsby Europæiske Efterskole: 40 17 3670