Så er der taget hul på årets EU-projektuge

Kommunikationsansvarlig 06/01/2020

I denne uge er der EU-projektuge på Rejsby Europæiske Efterskole.
Eleverne skal i løbet af ugen udarbejde en projektopgave – enten alene eller i grupper – om et selvvalgt emne inden for det overordnede tema: EU. Sideløbende med projektopgaven vil der være en lang række oplæg fra forskellige centrale nøglepersoner inden for EU-emnet.
I dag – mandag – har vi inden middag allerede haft besøg af folketingsmedlem Anders Kronborg (S) og Eva Kjer Hansen, formand for Europaudvalget. De har begge holdt oplæg for vores elever.

De næste par dage får vi besøg af:

– Kira Peter-Hansen (Medlem af Europa-parlamentet)
– Mathias Ullrich (Tysk MEP´er, som tilhører det danske mindretal)
– Svend Olling (Dansk ambassadør i Tyrkiet)
– Ota Tiefenböck (Journalist med speciale i Øst- og Centraleuropa)
– Karina Rohr (Folkebevægelsen mod EU)
– Spektrum (Altingets ungdomsmedie om politik og samfund)
EU-projektugen er en vigtig uge på Rejsby, som vi altid ser meget frem til, får meget ud af, og får god feedback på af vores elever og de mange oplægsholdere.